هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أمة الله
tota@2050
hassan sallam
توتا
hamada
امانى
mr.ahmed abd raboh
MR/Ahmed Zayed
ramy30
13 مشترك

ما هي الإجراءات اللازمة للحصول على الشهادة المؤقتة للناجحين

ramy30

ما هي الإجراءات اللازمة للحصول على الشهادة المؤقتة للناجحين Empty ما هي الإجراءات اللازمة للحصول على الشهادة المؤقتة للناجحين

مُساهمة من طرف ramy30 الأربعاء أغسطس 03, 2011 12:25 pm

السلام عليكم

ألف مبروك للناجحين

ممكن أعرف من حضراتكم المطلوب مننا للحصول على الشهادة المؤقتة

و امتى اقدر اروح الكلية وابدأ في الإجراءات

يا ريت اللي يعرف معلومات يبلغنا بها
    MR/Ahmed Zayed
    MR/Ahmed Zayed

ما هي الإجراءات اللازمة للحصول على الشهادة المؤقتة للناجحين Empty رد: ما هي الإجراءات اللازمة للحصول على الشهادة المؤقتة للناجحين

مُساهمة من طرف MR/Ahmed Zayed الأربعاء أغسطس 03, 2011 1:57 pm

من بكرة حضرتك تقدر تعمل ده بس يا ريت تكون متسحر كويس وشارب ميه كتييييييررررررررررررررررر عشان انا عملتها النهارده وطلع روحي بجد كنت بموووت
    اولا هتروح علي الحاجة خضرا بارك الله فيها في شئون الطلبة ركز في اسماء الشئون هتسحب ورقة اسمها اخلاء طرف ببلاش من غير فلوس
    بعد كده هتروح شئون الخرجين دي نحية الباب اللي عند الهندسة هتدخل في اماااااااااان الله وانت وحظك يتلاقي جيش بيسحب زيها يا تلاقي 2او3 زي ودي بقي حظوووظ بعدها هتملي البيانات الخاصة بيك وهتاخد الورقه اللي اخدتها من شئون الخرجين وتطلع جري علي مكتب دكتور محمود امين الكليه هتدخل طبعا هتلاقي التكيف شغال وانت بره بتغلي ونفسك تولع في الكلية ... هيمضيلك الورقة
    بعدها هتاخدها وتروح جايب طابعين من الخازنة وتخلي الورقه دي بقي علي جنب بعدها حتروح بالورقه التانية اللي كلها مربعات اللي اسمها اخلاء الطرف الليهي يخلوا طرف موظفين الكلية قولوا امين وهتروح بقي المكتبة في الدور الاول علوي يكتبولك كلمتين كده اخلاء طرفه ويوقع الموظف بعدها علي رعاية الطلبة هتروح تاني مكتب هتمضي الورقه وترجع المكتب اللي قابله تاخد ختم
    ثم بقي الليلة الكبيرة هتروح المدينة الجامعية اللي عارف انك هتقول عمري ما عتبتها برجلي اهو جه الوقت اللي هتدخلها يا كبير وتمضي الورقة من شئون المدينة ودي موجوده في مبني المدينة الجامعية في اسبرباي ثم بعد ذالك تاخد نفسك وانت فاكر كده رقم الدورة بتاعة التربية العسكرية وعارف انك هتقولي والله ما فاكر اتسخرت اية امبارح بس اهو كلة كلام بجد يقرف واخر ....تيييييييييييييت .... اللهم اني صايم
    يا الاخ اللي هنك يقولك اصبر خدها معاك يا يقولك عدي علينا بكرة او بعده
    وكده يبقي كل سنة وانت طيب خلصت الورق وفاضل تروح تخدة تسلمة كلاً في مكانة الورقة بتاعة التربية العسكرية هترجع تتمضي من الشئون وتروح تقريبا بقي بيها لشئون الخرجين والورقة اللي عليها طابعين هتسلمها للاستاذه نظيرة في مكتب التجنيد في الشئون
    وربنا يتوب علينا علان بجد كان يوم مقرف جدا وهتكة الكلية وااللي فيها في اليوم ده حتي لو كنت بتعشق الكلية لان طبعا انت رايح جي نازل طالع ماشي وكل ده في صيام وكل واحد قاعد علي الكرسي مش عايز يتحرك ولا يرد عليك بكلمة عدلة
    mr.ahmed abd raboh

ما هي الإجراءات اللازمة للحصول على الشهادة المؤقتة للناجحين Empty رد: ما هي الإجراءات اللازمة للحصول على الشهادة المؤقتة للناجحين

مُساهمة من طرف mr.ahmed abd raboh الخميس أغسطس 04, 2011 2:19 pm

وسعتها يا زايد هيديك الشهاده الموقته ولا ايه
    MR/Ahmed Zayed
    MR/Ahmed Zayed

مُساهمة من طرف MR/Ahmed Zayed الخميس أغسطس 04, 2011 3:32 pm

لو مفيش ضغط علي الشئون هيعملها في يومها اما لو في ضغط هتبقي بعدها بيومين او يوم
    امانى

مُساهمة من طرف امانى الخميس أغسطس 04, 2011 3:42 pm

زايد انا عايزة اعرف النتيجة بتاعتى لو سمحت من فضلك
    MR/Ahmed Zayed
    MR/Ahmed Zayed

مُساهمة من طرف MR/Ahmed Zayed الخميس أغسطس 04, 2011 3:55 pm

ان شاء الله يوم الاحد اخت اماني هجبهالك
    hamada
    hamada

مُساهمة من طرف hamada الخميس أغسطس 04, 2011 5:26 pm

الله ينور يا زيزو شوف اليوم الى هنفطر فيه فى طنطا عيزك معايا انجز اكيد فاهم
    توتا

مُساهمة من طرف توتا الخميس أغسطس 04, 2011 8:35 pm

تصدق انا من هنا تعبت من المشاوير امال لو روحت استخرجهها هاعمل ايه هاكون مت
    hassan sallam
    hassan sallam

مُساهمة من طرف hassan sallam الخميس أغسطس 04, 2011 10:47 pm

يا مسهل الحال يا ابوحميد شكلنا كده هنشوف يوم طويل بس انت يا ريس خلصت نص الاجراءات من وراي ماشي يا عم احمد كويس هنحتاجك كدليل عمل زي المرشد السياحي كده
    tota@2050

مُساهمة من طرف tota@2050 الجمعة أغسطس 05, 2011 2:18 am

ممكن طلب......
    انا عرفت النيجه بتاعتى من المنتدى
    بس كان معايا مادة دولى ثانيه ومش عارفه عملت فبها ايه
    ممكن لما حد ينزل الكليه ف اى وقت لو سمح يجبهالى
    واكون شاكره جدا
    رقم الجلوس:295 الاسم:اميره
    معلش هاتقل عليكم
    MR/Ahmed Zayed
    MR/Ahmed Zayed

مُساهمة من طرف MR/Ahmed Zayed الجمعة أغسطس 05, 2011 6:31 am

hassan sallam كتب:يا مسهل الحال يا ابوحميد شكلنا كده هنشوف يوم طويل بس انت يا ريس خلصت نص الاجراءات من وراي ماشي يا عم احمد كويس هنحتاجك كدليل عمل زي المرشد السياحي كده
    ما انا رايح معاك يا ابو علي بس من الاخر كده الفطار علي مين انا هبقي صايم وهدوخوني معاكم يبقي لازم فطار عند نبوي كده ولا حد من الناس دي
    MR/Ahmed Zayed
    MR/Ahmed Zayed

مُساهمة من طرف MR/Ahmed Zayed الجمعة أغسطس 05, 2011 6:34 am

miro@2050 كتب:ممكن طلب......
    واكون شاكره جدا
    معلش هاتقل عليكم

ان شاء الله يا اميرة هنجبهالك بس الحمد لله معظم النتايج اللي جبتها زكان معاهم دولي عدوي في المادة احنا نازلين الاحد ان شاء الله وهنجبهالك مش تقلقي
    hassan sallam
    hassan sallam

مُساهمة من طرف hassan sallam الجمعة أغسطس 05, 2011 9:28 am

يا ريس انا مش هقول لك تأمر انت عارف بس علي فكرة انابجد والله العظيم عايزك في موضوع ضروري جدا جدا وزي ما انت عارف انا مش بعرف اجيبك الا من المنتدي فالمهم كلمني ضرووري
    أمة الله
    أمة الله

مُساهمة من طرف أمة الله الجمعة أغسطس 05, 2011 11:18 am

شكرا يا زايد طيب من ضمن الكلام حاجات جيش وكده دا برضه على البنات يعنى نفس الاجراءات دى كلها احنا برضه هنعملها
    ولو طلعتها على بعد رمضان ممكن يكون فى تاخير على اللى هيطلع الكارنيه ولا عادى ورمضان كريم عليكو
    شطا الحجرى
    شطا الحجرى

مُساهمة من طرف شطا الحجرى الجمعة أغسطس 05, 2011 2:39 pm

miro@2050 كتب:ممكن طلب......
    واكون شاكره جدا
    معلش هاتقل عليكم

لو انا الى جايب لك النت يجة فيبقى مادة التخلفات الى معاك نجحتى فبيها لان الى كان معها مادة تخلفات مجبتش انا سيرتها فى النتائج غير لو لسه معاه اناما طالما م جبتش سيرة مادة التخلفات دى يبقى انات نجحتى فيها
    شطا الحجرى
    شطا الحجرى

مُساهمة من طرف شطا الحجرى الجمعة أغسطس 05, 2011 2:43 pm

أمة الله كتب:شكرا يا زايد طيب من ضمن الكلام حاجات جيش وكده دا برضه على البنات يعنى نفس الاجراءات دى كلها احنا برضه هنعملها
    ولو طلعتها على بعد رمضان ممكن يكون فى تاخير على اللى هيطلع الكارنيه ولا عادى ورمضان كريم عليكو

هو على البنات كمان انهم بيرحوا اوضة التجنيدد الى فى مبنى الشؤن بيخدوا امضاء من عندهم , اظن ان كارنية النقابة ما بيطلعش غير لبعد الشهادة المؤقته و فى الغالب مش حيكون فى فرق كبير لو انتظرتى لبعد رمضان

MR/Ahmed Zayed
    MR/Ahmed Zayed

مُساهمة من طرف MR/Ahmed Zayed الجمعة أغسطس 05, 2011 5:30 pm

أمة الله كتب:شكرا يا زايد طيب من ضمن الكلام حاجات جيش وكده دا برضه على البنات يعنى نفس الاجراءات دى كلها احنا برضه هنعملها

الشكر لله يا امة الله
    بالنسبة للتربية العسكرية دي طبعا بيشطبها بتاع رعاية الطلبة البنات مطالبين بـ 3 امضاءات هي المكتبة ورعاية الطلبة والمدينة الجامعية ده بالنسبة للطلبة الانتظام اما طلبة الانتساب فموظف رعاية الطلبة بيسأل حضرتكم انتساب ولا انتظام وبناء علي ردك بيشطب امام الخانات اللي مش تبعك .... وطبعا مش هتبقي فهلوة لان لو انت غير بيناتك وقولت انتساب وانت انتظام فانت المضرور لانك هتعيد الورقة من اول وجديد وفايدة ورقة اخلاء الطرف حاجتين هي الحصوص علي مستخرج رسمي من الكلية وهي الشهادة بانك اديت امتحان الليسانس ونجحت بتقدير كذا وكمان الحصول علي الملف بتاعك بالكامل اللي انت قدمتة في الفرقة الاولي .... ثانيا الجيش بالنسبة للشباب
    اما بخصوص انه بيأثر علي الكارنية فهو لم يؤثر بس انصحكتخلصي الورق دلوقت لان بعد رمضان محدش هيسمعك في الكلية وده راجع بسبب تقديم الثاموية العامه وانا شاهد علي الكلام ده لان اما رحت اقدم كنت بشوف ناس بتتحايل علي الشئون عشان تعر نتيجتها وهما يقولولهم دلوقت تقديم مش فاضيين لنتايج
    فمنعا من الوقوع في هذا الوضع انصحك بأنك تخلصي كل ده دلوقت وبالنسبة للبنات هما معفين من اكبر مشوار وهو التربية العسكرية
    tota@2050

مُساهمة من طرف tota@2050 الجمعة أغسطس 05, 2011 8:54 pm

مرسى ليك يازايد
    معلش هاتعباك معايا
    انا اطمنت شويه من الحرف الصعب بس محتاجه اتاكد اكتر
    انا امتحنت الماده دى 3 مرات وكانت رعبانى
    بس ان شاء الله خير
    وكل سنه وانتو بالف خير
    حماصه

ما هي الإجراءات اللازمة للحصول على الشهادة المؤقتة للناجحين Empty الف مبروك

مُساهمة من طرف حماصه السبت أغسطس 06, 2011 9:09 pm

اولا ألف مبروك للجميع وأود ان اشكر كل من أ_محمد العطوى والاخ أحمدزايد على الاهتمام الفظيع ده وأهنئ جميع الزملاء على النجاح والخروج بسلام من هذه الكلية والبحث عن المرحلة الجديدة فى الحياة
    (العمل ثم الزواج) وأطلب من أ_ أحمد زايد أنه يفتح تليفونه ويرد علينا وأرسل آسفى للاستاذ محمد العطوى على أنه رن عليا وكان التليفون مغلق
    tota@2050

مُساهمة من طرف tota@2050 السبت أغسطس 06, 2011 9:28 pm

ياريت نتيجة الاسماء دى:
    اميره (انتساب 295) لجنه 12
    حنان جمعه سعد (انتظام)
    ايمن سعد الدين عبد اللطيف (انتظام)
    واكون شاكره جدا جدا
    وياريت حد يرد عليا
    ahmedelahlawy201011

مُساهمة من طرف ahmedelahlawy201011 الأحد أغسطس 07, 2011 11:33 am

لوسمحت يازايد انا انتساب هيعمل نفس الي عملة الانتظام ولا ايةوانا جبت اخلاء طرف ولكن رحت المدينة ومضيتة وختمتة في مشكلة ولالان سالت واحد انتساب وقال لي مترحش المدينة كدة هجيب اخلاء طرف ثاني ولا اية افدني يازايد ولو سمحت بسرعة\\\ولوسحت يازايد الشهادة بتدفعلها فلوس قد اية افدني يازايد\\ولو عايز اطلع اكثر من نسخة بنفس الفلوس ولا اية\\افدني بسرعة
    شطا الحجرى
    شطا الحجرى

مُساهمة من طرف شطا الحجرى الأحد أغسطس 07, 2011 11:49 am

ahmedelahlawy201011 كتب:لوسمحت يازايد انا انتساب هيعمل نفس الي عملة الانتظام ولا ايةوانا جبت اخلاء طرف ولكن رحت المدينة ومضيتة وختمتة في مشكلة ولالان سالت واحد انتساب وقال لي مترحش المدينة كدة هجيب اخلاء طرف ثاني ولا اية افدني يازايد ولو سمحت بسرعة\\\ولوسحت يازايد الشهادة بتدفعلها فلوس قد اية افدني يازايد\\ولو عايز اطلع اكثر من نسخة بنفس الفلوس ولا اية\\افدني بسرعة

بص يا احمد انت عشان انتساب اخلاء الطرف بتاعك اسهل شوية بتاخد ورقة اخلاء الطرف بتكتب بيناتك و تمضيها من المكتبة و رعاية الطلبة و الشئون فقط و بعد كدا بتدفع رسوم 83 جنية و يقولك حتبقى تطلع الشهادة و انت كدا خلصت , انت ما بتحتجش تمضيها من المدينة ولا من التربية العسكرية و مقابل الرسوم الى انت دفعتها دى بتحصل على اربع نسخ من الشهادة و على ما اعتقد انك لو حبيت تحصل على نسخة اضافية بتدفع 20 جنية للنسخة
    ahmedelahlawy201011

مُساهمة من طرف ahmedelahlawy201011 الأحد أغسطس 07, 2011 12:43 pm

اشكرك ولكن انا مضتها من المدينةهل اجيب اخلاء طرف اخر ولا الشئون هتشطب علي الامضاء وبعد كدة بتعطي لك وصل تدفع عشرون جنيها في الخزنة ولا اية \\\\\\وانا جبت افادة من الشئون الورقة الاخري هل الورقة الاخري للانتظام والانتساب ولا للانتظام فقط افدني واشكرك
    شطا الحجرى
    شطا الحجرى

مُساهمة من طرف شطا الحجرى الأحد أغسطس 07, 2011 2:59 pm

ahmedelahlawy201011 كتب:اشكرك ولكن انا مضتها من المدينةهل اجيب اخلاء طرف اخر ولا الشئون هتشطب علي الامضاء وبعد كدة بتعطي لك وصل تدفع عشرون جنيها في الخزنة ولا اية \\\\\\وانا جبت افادة من الشئون الورقة الاخري هل الورقة الاخري للانتظام والانتساب ولا للانتظام فقط افدني واشكرك

هل تجيب ورقة تانية او تكمل بالورقة الى عليها امضائة المدينة الى بفتيك فى كدا ابله خضرا

اما بخصوص افادة النجاح فتعملها سواء انتظام او انتسشاب المهم ان يكون جديشك نص اول , نص اول مواليد من 1-1 الى 30-6
    ahmedelahlawy201011

مُساهمة من طرف ahmedelahlawy201011 الأحد أغسطس 07, 2011 5:49 pm

اشكرك ولكن انا نصف ثاني هل هططلع ولا

الوقت/التاريخ الآن هو الخميس مارس 28, 2024 8:19 pm